Energia Faqs Portlet

T’ajudem a resoldre els teus dubtes

El sector energètic
Fer el pas a BonpreuEsclat Energia
Gestions amb BonpreuEsclat Energia
L'energia verda

Com puc presentar una reclamació davant d'un organisme oficial?

BonpreuEsclat Energia està adherit al Sistema Arbitral de Consum de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya per a la resolució de qualsevol disconformitat per part del client relacionada amb el seu contracte de subministrament d’electricitat.

El Client podrà acudir al Sistema Arbitral de Consum per a la resolució de possibles conflictes, discrepàncies, reclamacions o desacords que sorgeixin directament o indirectament de la interpretació, aplicació, execució o terminació d’aquest contracte de subministrament d’electricitat, sempre i quan es compleixin els requisits necessaris per acudir al sistema arbitral.

Quins conflictes es poden resoldre?
Les reclamacions que s’admeten són aquelles on la responsabilitat recau únicament en la comercialitzadora, per tant, aquelles relacionades amb la contractació, la facturació, el pagament i l’atenció rebuda per part de la comercialitzadora elèctrica.

Quins conflictes no es poden resoldre?
Les reclamacions que no s’admeten són aquelles on la responsabilitat recau en la distribuïdora elèctrica, per tant, les lectures i inspeccions del comptador, la qualitat del punt de subministrament , l’accés a la xarxa o les altes de punts de subministrament i possibles danys causats per incidències a la xarxa elèctrica.

Com funciona el sistema arbitral?
El sistema inclou una fase de mediació entre les parts implicades amb la finalitat d’arribar a un acord que resolgui el conflicte sense la intervenció d’un àrbitre. En cas de no arribar a aquest acord, s’inicia el procediment arbitral presentant tots els documents, respostes, al·legacions i proves, i el procediment finalitza amb un laude arbitral que decideix la solució de la reclamació com una sentència judicial.

En cas de voler presentar-hi una reclamació, us podeu dirigir a la Junta Arbitral de Consum per a interposar la reclamació corresponent a través de l’enllaç www.consum.cat o contactant a través del número de telèfon 938 574 000.

Informar també que es pot recórrer a la Plataforma Europea de Resolució de Litigis en Línia (RLL), per presentar una sol·licitud de resolució del conflicte i negociar-ne la solució, accessible a través de l’enllaç https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.


 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web, així com per mostrar-te publicitat personalitzada a partir del teu perfil i hàbits de navegació. Pots acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar" o configurar o rebutjar el seu ús prement els botons "Configurar" o "Rebutjar. Més informació.