PREMSA_TITOL_PAGINA

PRENSA

Sigue la actualidad de los supermercados Bonpreu y Esclat a través de la sección de prensa

null

Blogs (Prensa)

Bon Preu elimina el 99% de paper en les factures

11/agosto/2017
  • L’any 2016 Bon Preu va rebre un milió de factures digitals dels proveïdors, un total de 83.000 factures mensuals, aproximadament
  • El 95% de les factures de proveïdors de Bon Preu són en format digital des del 2009
  • A partir de l’any 2016 es va començar a incorporar l’àrea de serveis a la factura digital i en un any s’han estalviat 118.982 fulls de paper

A Bon Preu apostem de manera decidida per la sostenibilitat. Per això estem implementant tot un seguit de mesures d’estalvi, entre les que destaca la reducció de paper en les factures. Aquesta iniciativa la duem a terme des de fa 11 anys amb l’objectiu d’assolir la màxima eficiència en un dels processos diaris i amb més continuïtat de Bon Preu, com és la facturació dels proveïdors i serveis.

El compromís de Bon Preu per la reducció del paper és tangible des de l’any 2006, quan vàrem reduir en només un any el 46,88% de les factures en paper. L’any 2009 vàrem aconseguir una disminució del 95% del total i, des d’aleshores, hem estat sempre per sobre d’aquesta xifra. De fet, només a l’àrea de proveïdors, l’any 2016 vàrem rebre un volum de gairebé un milió de factures, les quals representen aproximadament unes 83.000 factures mensuals, degut al treball constant amb més de 1.300 proveïdors a l’any. Pel que fa als serveis, hem rebut el 74,3% de factures via EDI (l’estàndard global per a l’intercanvi electrònic de dades en els processos administratius de les companyies), que representen un estalvi de paper de més 118.982 fulls l’any 2016. Actualment, Bon Preu ja elimina el 99,17% de paper en la recepció de les seves factures.

La facturació electrònica és molt més que un compromís amb el medi ambient, també suposa  un millor funcionament dels processos, ja que la disponibilitat de les factures és immediata, això aporta una major fiabilitat i redueix el temps administratiu, de manipulació, conciliació i comptabilització de les factures i agilitza la validació dels pagaments. Un altre dels avantatges és la reducció dels costos en la compra de paper, de tinta d’impressió, de sobres i segells, així com l’estalvi d’espai destinat a l’arxiu de factures, doncs la llei obliga a guardar-les físicament uns anys; per contra, amb les factures digitalitzades, al ser signades digitalment, no és necessari desar-les. 

A més, després d’implantar el Portal Persones el març de 2014, un apartat web de gestió de recursos humans i a través del qual els treballadors de Bon Preu poden consultar l’històric de nòmines i altres tràmits, s’han estalviat 319.637 fulls de paper el que suposa 30,7 arbres no tallats.

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurar o rechazar su uso pulsando los botones "Configurar" o "Rechazar". Más información.