BLOG_TITOL_PAGINA

BLOG

En el blog de Bonpreu y Esclat, puedes encontrar recetas, consejos nutricionales, información de actualidad sobre alimentación, hablamos sobre gastronomía de nuestro territorio y muchos otros temas.

null

Blogs

“Des del primer moment em van encomanar il·lusió, dinamisme i ganes de fer la feina ben feta”

15/marzo/2016

La Teresa Musach és de Manlleu, on viu actualment, i té 57 anys. Està casada i té un fill.
Actualment treballa al Departament de Vendes, al Serveis Centrals a Osona.


Quants anys fa que treballes a Bonpreu i Esclat?
Doncs ja fa 28 anys, mitja vida...!

Quin és el secret per estar tants anys a la mateixa empresa?
Crec que és important sentir-t’hi com a casa. Estar bé amb la gent que tens al costat, i mantenir sempre el respecte i la confiança.

Quina ha estat la teva evolució professional en general?
Els meus inicis professionals van ser en una fleca del meu poble, Sant Quirze de Besora. Vaig començar molt joveneta, hi vaig treballar dels 14 als 21 anys i és on vaig aprendre com saber tractar a la clientela, i fins i tot puc dir que va ser el propi client qui m’ho va ensenyar. Tot seguit vaig treballar d’administrativa en una empresa també del meu poble, durant 5 anys. I després de dos anys d’atur vaig entrar a treballar a la que és la meva empresa: Bonpreu i Esclat.

I a Bonpreu i Esclat?
Vaig entrar primer de tot al departament de comptabilitat, també al de personal durant un curt temps, per després passar al d’administració on desenvolupava tasques pròpies del departament; però per l’horari que feia en aquell temps, esporàdicament havia d’estar a centraleta o realitzar qualsevol altra tasca que em donava Direcció, fins que finalment vaig entrar al departament de vendes fent anàlisi de competències, de PVP i productes...

Com van ser els inicis?
Érem molt poques persones i ho fèiem tot. Em vaig sentir recolzada per tothom només d’arribar. Era una empresa petita i familiar, però amb molta empenta. Des del primer moment em van encomanar la il·lusió, el dinamisme i les ganes de fer la feina ben feta. En aquella època, fèiem feines que actualment fan altres departaments, com és el cas del fullet d’oferta., per posar un exemple: cada quinze dies a l’Esclat de Sant Joan Despí s’havien de fer les fotografies dels productes que entraven d’oferta; un cop muntat el fullet, venia l’impressor amb el cartipàs sota el braç per ensenyar-nos les proves de color i que li validéssim... Tot ha anat canviant molt amb el pas dels anys!

Com has vist l’evolució de l’empresa?
Ha sigut impressionant. En pocs anys hem passat de ser una petita empresa familiar a una gran empresa, gràcies a la il·lusió i les ganes de treballar, amb una estructura organitzativa molt ben definida tant a departaments com a establiments; així com també amb uns objectius clars, que han fet i fan que els nostres clients se sentint bé comprant a casa nostra. 

I com veus el futur dels supermercats Bonpreu i Esclat?
Amb molt de futur, és una empresa innovadora, dinàmica, capaç no tan sols d’encarar sinó d’anticipar-se al futur, com ha fet ja des dels seus inicis. Amb l’esforç d’aquelles persones compromeses, amb actitud i ganes de treballar i sense perdre en l’actualitat aquest tarannà, és garantia d’èxit i futur. I ara, amb la professionalització de les persones gràcies als plans de formació i la captació de talent jove, encara més.

Tens algun record curiós o alguna anècdota?
Recordo molt bé el dia que ens van instal·lar el primer fax. Quan sentíem el telèfon ja érem davant de l’aparell a veure què en sortia. També recordo la manera d’enviar les notes als establiments: cada dia fèiem un recull de notes dels diferents departaments i les havíem de redactar totes amb la  màquina d’escriure, fer còpies i posar-les a les maletes que llavors sortien cada dia de la central cap als establiments. Era el que és ara “el butlletí”, és a dir, la intranet o canal intern a través del qual ens comuniquem amb les botigues. Al cap d’un temps vàrem poder gaudir ja d’un ordinador. Quina il·lusió quan vam deixar d’utilitzar el tipp-ex! Estem parlant de fa uns 25 anys, però l’evolució tecnològica ha estat immensa i ens ha facilitat molt la feina.

Actualment, en què consisteix la teva feina al departament de vendes?
El departament de vendes som l’atenció al client de les botigues, quan tenen qualsevol dubte o problema, s’adrecen a nosaltres i ens encarreguem de buscar respostes i donar solucions. Fem de nexe entre els establiments i els diferents departaments dels serveis centrals, ja que si nosaltres no disposem de la informació o solució que necessiten, els adrecem on correspon.
D’aquesta manera, sempre estem al servei dels establiments, donant resposta a les seves necessitats o dubtes que puguin sorgir i també col·laborant i ajudant als diferents coordinadors. Així mateix, col·laboro directament en les diferents tasques administratives del departament: anàlisi de vendes, objectius, ràtios... A més, faig tasques de gestió en la distribució de fulletons d’oferta als establiments, control i repàs de factures, controls metrològics de balances i també de lloguer de material de neteja.

Què és el que més t'agrada de la teva feina?
Tot, ja que el departament de vendes és molt dinàmic i la feina que fem no és gens monòtona. És un aprenentatge constant, tant pel que fa a les reunions que fem amb els diferents responsables i coordinadors dels establiments, com per mitjà de les anàlisis, informes i altres que realitzem. A més a més, treballo molt a gust amb tothom de departament així com de la resta de l’empresa.

Què t'agrada fer quan surts de la feina? Tens alguna afició?
M’agrada molt sortir a l’aire lliure, caminar, anar amb bicicleta, córrer, gaudir de la natura... Tot i que cada vegada menys, els anys no perdonen, surto a córrer abans d’incorporar-me a la feina 3 dies a la setmana, just per no agafar rovell a les articulacions. Ho considero part del meu dia a dia. M’encanta!  

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurar o rechazar su uso pulsando los botones "Configurar" o "Rechazar". Más información.