PREMSA_TITOL_PAGINA

PREMSA

Segueix l'actualitat dels supermercats Bonpreu i Esclat a través de la secció de premsa

null

Blocs (Premsa)

Bon Preu elimina el 99% de paper en les factures

11/d’agost/2017
  • L’any 2016 Bon Preu va rebre un milió de factures digitals dels proveïdors, un total de 83.000 factures mensuals, aproximadament
  • El 95% de les factures de proveïdors de Bon Preu són en format digital des del 2009
  • A partir de l’any 2016 es va començar a incorporar l’àrea de serveis a la factura digital i en un any s’han estalviat 118.982 fulls de paper

A Bon Preu apostem de manera decidida per la sostenibilitat. Per això estem implementant tot un seguit de mesures d’estalvi, entre les que destaca la reducció de paper en les factures. Aquesta iniciativa la duem a terme des de fa 11 anys amb l’objectiu d’assolir la màxima eficiència en un dels processos diaris i amb més continuïtat de Bon Preu, com és la facturació dels proveïdors i serveis.

El compromís de Bon Preu per la reducció del paper és tangible des de l’any 2006, quan vàrem reduir en només un any el 46,88% de les factures en paper. L’any 2009 vàrem aconseguir una disminució del 95% del total i, des d’aleshores, hem estat sempre per sobre d’aquesta xifra. De fet, només a l’àrea de proveïdors, l’any 2016 vàrem rebre un volum de gairebé un milió de factures, les quals representen aproximadament unes 83.000 factures mensuals, degut al treball constant amb més de 1.300 proveïdors a l’any. Pel que fa als serveis, hem rebut el 74,3% de factures via EDI (l’estàndard global per a l’intercanvi electrònic de dades en els processos administratius de les companyies), que representen un estalvi de paper de més 118.982 fulls l’any 2016. Actualment, Bon Preu ja elimina el 99,17% de paper en la recepció de les seves factures.

La facturació electrònica és molt més que un compromís amb el medi ambient, també suposa  un millor funcionament dels processos, ja que la disponibilitat de les factures és immediata, això aporta una major fiabilitat i redueix el temps administratiu, de manipulació, conciliació i comptabilització de les factures i agilitza la validació dels pagaments. Un altre dels avantatges és la reducció dels costos en la compra de paper, de tinta d’impressió, de sobres i segells, així com l’estalvi d’espai destinat a l’arxiu de factures, doncs la llei obliga a guardar-les físicament uns anys; per contra, amb les factures digitalitzades, al ser signades digitalment, no és necessari desar-les. 

A més, després d’implantar el Portal Persones el març de 2014, un apartat web de gestió de recursos humans i a través del qual els treballadors de Bon Preu poden consultar l’històric de nòmines i altres tràmits, s’han estalviat 319.637 fulls de paper el que suposa 30,7 arbres no tallats.

Gestió del consentiment de les Cookies
T'informem que en aquest lloc web, titularitat de Bon Preu, S.A.U, s'utilitzen cookies pròpies tècniques, de personalització, i de tercers per analitzar l’ús del lloc web recollint informació sobre el teu comportament, a fi de desenvolupar un perfil específic sobre tu i mostrar-te publicitat en funció del mateix. A continuació, podràs acceptar-les totes fent clic a l’opció ‘Acceptar’, rebutjar-les totes menys les estrictament necessàries fent clic a ‘Rebutjar’ o configurar-les segons les teves preferències mitjançant el botó ‘Configurar’. Par a més informació consulta la nostra Política de cookies.